5,3 km metro koridoru
4 adet yeraltı metro istasyonu
“Neşe Şehri” olarak bilinen ve aynı zamanda ülkenin kültür başkenti olan Kolkata, Batı Bengal'in başkentidir ve Doğu Hindistan'da Ganj Deltasında Hooghly Nehri kıyıları boyunca yer almaktadır.
Kolkata Metrosu Hindistan'ın ilk yeraltı metrosudur. Dakshineswar'dan Garia yakınlarındaki Kavi Subhash Metro istasyonuna, Kolkata'nın yoğun Kuzey-Güney ekseninde 31,40 km uzunluğunda uzanır. 26 İstasyona ve 15,70 km yeraltı bölümüne sahiptir. Hindistan'ın ilk metro hattı 24 Ekim 1984'te tamamlanmıştır. Esplanade ile Bhowanipur (Netaji Bhavan) arasındaki 3,4 km'lik kısım halkın kullanımına açılmıştır. Kolkata Metro Demiryolu'nun yapımı 1972 ile 2013 arasında devam etmiştir.
Yüksel Proje A.Ş., Joka-BBD Bag Metro Projesi'nin Mominpur (Ex.) - Esplanade bölümünün proje yönetimi ve genel müşavirlik hizmetlerini sürdürmektedir. Mominpur (Ex.) – Esplanade bölümü Joka-Majerhat-Mominpur-Esplanade-BBD Bag Metro koridorunun yaklaşık 5,30 km’lik kısmını oluşturmaktadır. Koridor Mominpur'da yeraltına girmekte ve Esplanade'a kadar yer altından ilerlemektedir. Hat boyunca yer alan dört istasyon müşavirlik hizmetlerinin kapsamına dahildir.
Hizmetin kapsamında tüm inşaat mühendisliği yapıları, sinyalizasyon ve telekom altyapıları, hat işleri, çekiş gücü tertibatları, klima ve tünel havalandırma işleri, vagonlar, istasyonlar ve mimari ince işleri, operasyon merkezi, ofiser, istasyon entegrasyona alanları, metro hattının tüm yeraltı ve yükseltilmiş bölümleri ile diğer ulaşım modları ile entegrasyonu yer almaktadır.
Projenin birinci safhası inşaat öncesi tasarım ve ihale dokümanlarının hazırlanması faaliyetlerinden oluşmaktadır. Bu kapsamında inşaat ve elektrik alanındaki tüm işlerin tasarım ve çizimleri, mekanik, sinyalizasyon (altyapı tasarımı, CBTC sinyalizasyonu, Mobil Tren Radyo İletişimi, AFC sistemi, PSD sistemi vb.) tasarımları gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, metro yolcuları için 'Kesintisiz Yolculuk' sağlanması amaçlanmıştır. Bunun için çeşitli ulaşım türlerinin entegrasyonu gerekmektedir; Doğu-Batı Metrosu, Kuzey-Güney Metrosu / Banliyö / Ring-Demiryolu ile entegrasyon da planlanacak ve hayata geçirilecektir.
Projenin ikinci safhası Mominpur (Ex.) - Esplanade bölümünün kontrollük hizmetlerini içermektedir.
Koridor Mominpur'da yeraltına girmekte ve Esplanade'a kadar yer altından ilerlemektedir. Dört istasyon müşavirlik hizmetlerinin kapsamına dahildir.
“Neşe Şehri” olarak bilinen ve aynı zamanda ülkenin kültür başkenti olan Kolkata, Batı Bengal'in başkentidir ve Doğu Hindistan'da Ganj Deltasında Hooghly Nehri kıyıları boyunca yer almaktadır.
Kolkata Metrosu Hindistan'ın ilk yeraltı metrosudur. Dakshineswar'dan Garia yakınlarındaki Kavi Subhash Metro istasyonuna, Kolkata'nın yoğun Kuzey-Güney ekseninde 31,40 km uzunluğunda uzanır. 26 İstasyona ve 15,70 km yeraltı bölümüne sahiptir. Hindistan'ın ilk metro hattı 24 Ekim 1984'te tamamlanmıştır. Esplanade ile Bhowanipur (Netaji Bhavan) arasındaki 3,4 km'lik kısım halkın kullanımına açılmıştır. Kolkata Metro Demiryolu'nun yapımı 1972 ile 2013 arasında devam etmiştir.
Yüksel Proje A.Ş., Joka-BBD Bag Metro Projesi'nin Mominpur (Ex.) - Esplanade bölümünün proje yönetimi ve genel müşavirlik hizmetlerini sürdürmektedir. Mominpur (Ex.) – Esplanade bölümü Joka-Majerhat-Mominpur-Esplanade-BBD Bag Metro koridorunun yaklaşık 5,30 km’lik kısmını oluşturmaktadır. Koridor Mominpur'da yeraltına girmekte ve Esplanade'a kadar yer altından ilerlemektedir. Hat boyunca yer alan dört istasyon müşavirlik hizmetlerinin kapsamına dahildir.
Hizmetin kapsamında tüm inşaat mühendisliği yapıları, sinyalizasyon ve telekom altyapıları, hat işleri, çekiş gücü tertibatları, klima ve tünel havalandırma işleri, vagonlar, istasyonlar ve mimari ince işleri, operasyon merkezi, ofiser, istasyon entegrasyona alanları, metro hattının tüm yeraltı ve yükseltilmiş bölümleri ile diğer ulaşım modları ile entegrasyonu yer almaktadır.
Projenin birinci safhası inşaat öncesi tasarım ve ihale dokümanlarının hazırlanması faaliyetlerinden oluşmaktadır. Bu kapsamında inşaat ve elektrik alanındaki tüm işlerin tasarım ve çizimleri, mekanik, sinyalizasyon (altyapı tasarımı, CBTC sinyalizasyonu, Mobil Tren Radyo İletişimi, AFC sistemi, PSD sistemi vb.) tasarımları gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, metro yolcuları için 'Kesintisiz Yolculuk' sağlanması amaçlanmıştır. Bunun için çeşitli ulaşım türlerinin entegrasyonu gerekmektedir; Doğu-Batı Metrosu, Kuzey-Güney Metrosu / Banliyö / Ring-Demiryolu ile entegrasyon da planlanacak ve hayata geçirilecektir.
Projenin ikinci safhası Mominpur (Ex.) - Esplanade bölümünün kontrollük hizmetlerini içermektedir.
Koridor Mominpur'da yeraltına girmekte ve Esplanade'a kadar yer altından ilerlemektedir. Dört istasyon müşavirlik hizmetlerinin kapsamına dahildir.