426 km otoyol projesi
103 köprü, 38 viyadük
Toplam 6.445 m uzunluğunda 3 Tünel
1550 metre orta açıklığa sahip Osmangazi Köprüsü
Türkiye’de Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen ilk otoyol projesi, 384 km otoyol ve 42 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 426 km uzunluğundadır.
Proje ile Türkiye’nin sanayileşme, tarım ve turizm sektörlerinde öne çıkan Marmara ve Ege Bölgeleri birleştirilerek; kesintisiz ulaşım, trafik güvenliği ve sektörlerinin gelişimine katkıda bulunulması hedeflenmiştir.
Otoyol kapsamında 1.550 m orta açıklığı ile dünyanın en büyük köprülerinden biri olan Osmangazi Köprüsü ile birlikte 103 adet köprü ve 38 adet viyadük yer almaktadır.
Proje kapsamında yer alan 3 tünelden biri olan Orhangazi Tüneli, Türkiye’de 3590 m uzunluğu ile otoyollar üzerinde yer alan en uzun tüneldir. 2.238 metre uzunluğu ile Bornova viyadüğü ise Türkiye’deki en uzun karayolu viyadüğüdür.
İstanbul-İzmir Otoyolu’nda akıllı ulaşım sistemleri kullanılmakta, tüm otoyol boyunca 680 kamera ile Ana Kontrol Merkezi’nden trafik yönetimi yapılmaktadır.
Türkiye’de Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen ilk otoyol projesi, 384 km otoyol ve 42 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 426 km uzunluğundadır.
Proje ile Türkiye’nin sanayileşme, tarım ve turizm sektörlerinde öne çıkan Marmara ve Ege Bölgeleri birleştirilerek; kesintisiz ulaşım, trafik güvenliği ve sektörlerinin gelişimine katkıda bulunulması hedeflenmiştir.
Otoyol kapsamında 1.550 m orta açıklığı ile dünyanın en büyük köprülerinden biri olan Osmangazi Köprüsü ile birlikte 103 adet köprü ve 38 adet viyadük yer almaktadır.
Proje kapsamında yer alan 3 tünelden biri olan Orhangazi Tüneli, Türkiye’de 3590 m uzunluğu ile otoyollar üzerinde yer alan en uzun tüneldir. 2.238 metre uzunluğu ile Bornova viyadüğü ise Türkiye’deki en uzun karayolu viyadüğüdür.
İstanbul-İzmir Otoyolu’nda akıllı ulaşım sistemleri kullanılmakta, tüm otoyol boyunca 680 kamera ile Ana Kontrol Merkezi’nden trafik yönetimi yapılmaktadır.