2x2 yol tüneli
14,5 km
Tünel alanı: 64.4 m²
Türkiye’nin en uzun karayolu tüneli olan Yeni Zigana Tüneli, dünyada da ilk sıralarda yer almakta olup, kesintisiz 14,5 km uzunluğundadır.
Yeni Avusturya Tünel Metodu (NATM) ile inşa edilen çift tüplü (2x2) yol tünelidir. Tünel alanı 64,4 m², maksimum ve minimum kazı alanları 127 m² ve 99 m²'dir.
Mevcut Zigana Tüneli yaklaşık 1.800 m kotlarından geçmektedir. Yeni Zigana Tüneli ile mevcut tünele göre yaklaşık 560 m daha düşük kottan geçilerek yolun yaklaşık 8 km kısaltılması hedeflenmiştir.
Tünel güzergâhı üzerinde havalandırma amaçlı 3 noktada 6 adet şaft yer alır. Şaftlar, yüksek değerlerde olduğu için konvansiyonel yöntemlerle değil, aşağıdan yukarıya doğru Raise Boring Machine (RBM) vasıtası ile açılmış ve zaman kaybı önlenmiştir.
Tünelde; 16 adet sol tüpte, 16 adet sağ tüpte olmak üzere 32 adet sığınma cebi, 40 adet araç bağlantı tüneli, 9 adet trafo odası bağlantı tüneli bulunur.
Tünel güzergahı boyunca toplam 2.007 metre sondaj çalışması yapılmıştır.
Türkiye’nin en uzun karayolu tüneli olan Yeni Zigana Tüneli, dünyada da ilk sıralarda yer almakta olup, kesintisiz 14,5 km uzunluğundadır.
Yeni Avusturya Tünel Metodu (NATM) ile inşa edilen çift tüplü (2x2) yol tünelidir. Tünel alanı 64,4 m², maksimum ve minimum kazı alanları 127 m² ve 99 m²'dir.
Mevcut Zigana Tüneli yaklaşık 1.800 m kotlarından geçmektedir. Yeni Zigana Tüneli ile mevcut tünele göre yaklaşık 560 m daha düşük kottan geçilerek yolun yaklaşık 8 km kısaltılması hedeflenmiştir.
Tünel güzergâhı üzerinde havalandırma amaçlı 3 noktada 6 adet şaft yer alır. Şaftlar, yüksek değerlerde olduğu için konvansiyonel yöntemlerle değil, aşağıdan yukarıya doğru Raise Boring Machine (RBM) vasıtası ile açılmış ve zaman kaybı önlenmiştir.
Tünelde; 16 adet sol tüpte, 16 adet sağ tüpte olmak üzere 32 adet sığınma cebi, 40 adet araç bağlantı tüneli, 9 adet trafo odası bağlantı tüneli bulunur.
Tünel güzergahı boyunca toplam 2.007 metre sondaj çalışması yapılmıştır.