Toplam 76,6 km kesintisiz hat
11,7 km delme tünel
1,4 km batırma tünel
43 İstasyon
İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarındaki mevcut banliyö hatlarının iyileştirilerek Boğaz altından bir tüp tünel aracılığıyla bütünleştirilmesi ve iki yaka arasında kesintisiz ve modern bir metro ulaşımı sağlanması amacıyla planlanan “Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (Marmaray) Projesi”, 58 m derinliği ile dünyanın en derin batırma tüp tünelini kapsamaktadır ve yaklaşık 1.400 metresi batırma tüp tünel olmak üzere toplam 76,6 km uzunluğa sahiptir.
Proje ile, Avrupa ve Asya yakalarında yer alan 63 km uzunluğundaki iki hatlı mevcut banliyö sisteminin iyileştirilmesi; yeni bir hat ilave edilerek tüm altyapının, istasyonların ve 76,6 km uzunluğundaki hattın iletişim, elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemlerinin yenilenmesi işleri planlanmıştır. Alımları tamamlanan 440 yeni metro aracı ile de modern bir raylı toplu taşıma sistemi elde edilmesi hedeflenmiştir. Yeni sistemde, üç hattın birisi şehirlerarası yolcu ve yük trenleri, diğer iki hat ise metro trenleri tarafından kullanılacak şekilde planlanmıştır.
Uluslararası demiryolu ulaşım koridoru üzerinde yer alan proje Ankara-İstanbul ve diğer hızlı tren projeleri ile entegre olan Marmaray, Londra’dan Pekin’e kesintisiz demiryolu bağlantısında da önemli bir halkadır.
Projenin hayata geçmesi ile Boğazın bir yakasından diğer yakasına ulaşım süresi 4 dakikaya düşürülmüştür. Günde 333 sefer yapabilen hattın hizmete açılması ile beraber köprü trafiğinde günlük 20.000 araç azalma hedeflenmiştir.
İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarındaki mevcut banliyö hatlarının iyileştirilerek Boğaz altından bir tüp tünel aracılığıyla bütünleştirilmesi ve iki yaka arasında kesintisiz ve modern bir metro ulaşımı sağlanması amacıyla planlanan “Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (Marmaray) Projesi”, 58 m derinliği ile dünyanın en derin batırma tüp tünelini kapsamaktadır ve yaklaşık 1.400 metresi batırma tüp tünel olmak üzere toplam 76,6 km uzunluğa sahiptir.
Proje ile, Avrupa ve Asya yakalarında yer alan 63 km uzunluğundaki iki hatlı mevcut banliyö sisteminin iyileştirilmesi; yeni bir hat ilave edilerek tüm altyapının, istasyonların ve 76,6 km uzunluğundaki hattın iletişim, elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemlerinin yenilenmesi işleri planlanmıştır. Alımları tamamlanan 440 yeni metro aracı ile de modern bir raylı toplu taşıma sistemi elde edilmesi hedeflenmiştir. Yeni sistemde, üç hattın birisi şehirlerarası yolcu ve yük trenleri, diğer iki hat ise metro trenleri tarafından kullanılacak şekilde planlanmıştır.
Uluslararası demiryolu ulaşım koridoru üzerinde yer alan proje Ankara-İstanbul ve diğer hızlı tren projeleri ile entegre olan Marmaray, Londra’dan Pekin’e kesintisiz demiryolu bağlantısında da önemli bir halkadır.
Projenin hayata geçmesi ile Boğazın bir yakasından diğer yakasına ulaşım süresi 4 dakikaya düşürülmüştür. Günde 333 sefer yapabilen hattın hizmete açılması ile beraber köprü trafiğinde günlük 20.000 araç azalma hedeflenmiştir.
Marmaray Projesi’nin yapımı esnasında bulunan tarihi kalıntılar, İstanbul’un bilinen tarihini 8500 yıl önceye taşımıştır. Kazı esnasında 13 batık tekne ve 35.000 arkeolojik obje ortaya çıkarılmıştır.